Властивості растрових зображень
Розмір – ширина та висота. Вимірюється в пікселях, сантиметрах, дюймах.
Роздільність – кількість пікселів на одиницю довжини. Вимірюється в пікселях на дюйм (dpi) або пікселях на см. Чим більше роздільність – тим чіткіше зображення, але і більший розмір файлу.
Глибина кольору – кількість бітів, що використовується для кодування кольору одного пікселя. Вимірюється в бітах на піксель (bpp). 8 біт – 256 кольорів, 16 біт – 65536 кольорів, 24 біт – більше 16 млн., 32 біт – більше 4 млрд.
Основні властивості векторних зображень
- види та кількість графічних примітивів, з яких будується зображення;
- кількість кольорів, що використовуються.
Формати файлів растрових зображень:
- BMP – зберігання без стиснення, розширення імен файлів – bmp, досить великій розмір файлів. Формат програми Paint.
- JPEG – стиснення даних з погіршенням якості, розширення імен файлів jpg або jpeg. Для зберігання фотографій.
- GIF – стиснення без втрати даних. Підтримує анімацію та прозорість. Тільки 256 кольорів. Розширення – gif. Для мальованих та анімованих ілюстрацій.
- PNG – стиснення без втрати даних. Підтримує прозорість. Більше 16 млн. кольорів. Розширення – png.
- TIFF – зберігання даних без втрат. Розширення tif або tiff. Збереження зображень для поліграфії або під час сканування.
Формати файлів векторних зображень:
- AI – файли програми Adobe Illustrator. Розширення – ai.
- CDR – файли програми CorelDraw. Розширення – cdr.
- SVG – зберігає також і анімацію. Використовується в інженерній графіці та під час розробки веб-сайтів. Розширення – svg.
- WMF – Універсальний формат для програм, що працюють в ОС Windows. Розширення – wmf, emf.
Переваги та недоліки растрових і векторних зображень
Вид графічного зображення | Переваги | Недоліки |
---|---|---|
Растрове |
|
|
Векторне |
|
|
Робота за комп’ютером
Порівняйте розміри та якість зображення, збереженого в різних форматах растрових графічних файлів.
Для цього:
- Запустіть на виконання програму Paint.
- Відкрийте растрове графічне зображення з файла Робочий стіл\Інформатика\6 клас\Розділ 1\ вправа 1.2.1. bmp.
- Збережіть по черзі це зображення у вашій папці у файлах таких форматів:
- монохромний рисунок – з іменем вправа 1.2.1_0. bmp;
- 16-колірний рисунок – з іменем вправа 1.2.1_1. bmp;
- JPEG – з іменем вправа 1.2.1_2. jpg;
- PNG – з іменем вправа 1.2.1_3. png;
- TIFF – з іменем вправа 1.2.1_4. tif.
Для цього:
- Виконайте Файл – Зберегти як.
- Виберіть потрібний формат збереження файла.
- Відредагуйте ім’я файла.
- Укажіть місце зберігання файла.
- Виберіть кнопку Зберегти.
- Повторіть вищенаведений алгоритм для зберігання в кожному із зазначених форматів файлів, щоразу відкриваючи початковий файл вправа 1.2.1. bmp.
- Закрийте вікно програми Paint.
- Визначте властивості збережених файлів і заповніть таблицю.
Ім’я файла | Тип файла | Розмір файла | Якість зображення |
---|---|---|---|
вправа 1.2.1 | bmp | ||
вправа 1.2.1_0 | bmp | ||
вправа 1.2.1_1 | bmp | ||
вправа 1.2.1_2 | jpg | ||
вправа 1.2.1_3 | png | ||
вправа 1.2.1_4 | tif |
- Зробіть висновок щодо зв’язку глибини кольору та формату файлів з якістю зображень.