Автор: Романенко О.В., вчитель інформатики Мирненського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів “Інтелект” Мирненської селищної ради.

Клас: 5 клас

Мета заходу: розширити уявлення учнів про мережу Інтернет; сформувати уявлення про небезпеку, яка може бути в Інтернеті; виховувати вміння безпечно користуватися мережею Інтернет, сприяти безпечному спілкуванню в мережі Інтернет.

Форма: тренінг.

Обладнання: заготовка «Рибка», хмарки, малюнки для колажу, правила безпеки, малюнок «Корова»

Хід заходу

Вчитель: У сучасному суспільстві подорожі в просторі Інтернету стали невід’ємною частиною життя людини. Інтернет допомагає нам в навчанні, в спілкуванні з однолітками. За допомогою Інтернету ми можемо творити та співпрацювати. При цьому подорожі в Інтернеті можуть приховувати в собі багато небезпек. Кожен з вас здогадується, які небезпеки та ризики містить Інтернет. Отже, сьогодні ми знову вирушаємо в подорож цікавими стежками мережі Інтернет, щоб знову пригадати правила безпечної поведінки в мережі Інтернет.

Але перш ніж вирушити в подорож, розробімо правила, які необхідно дотримуватися під час подорожі.

Правила гри (у вигляді смайликів, вивісити на дошку):

  1. Не викрикувати
  2. Поважати одне одного
  3. Правило руки
  4. Уважно слухати
  5. Посміхайся

Ну що ж, я думаю ми можемо вирушати в подорож. Так?

Вчитель: Мережа Інтернет – це інформаційний простір, який об‘єднує мільйони комп‘ютерів, розташованих по всьому світу. Інтернет дає величезні можливості: спілкування, бібліотеки, музика, кіно. Ви теж є активними користувачами мережі Інтернет, а особливо активними користувачами соціальних мереж. Давайте визначимо, яким є їх позитивний і негативний вплив.

Вправа 1. Плюси та мінуси Інтернету

Діти працюють в групах «Плюси» та «Мінуси». На червоних хмарках пишуть негативний вплив Інтернету, на зелених хмарках – позитивний вплив.

Кожна група презентує своє завдання. Стікери кріпляться на плакат з павутинням.

Висновок: Інтернет – цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, разом з тим, комп’ютерна мережа містить віртуальні загрози, які можуть мати негативні наслідки в реальному житті.

Вчитель: Сьогодні я Вам пропоную дізнатися про нові небезпеки в мережі Інтернет. Що на нас може чекати в соціальній мережі.

Вправа 2. «Розкажи про себе»

Діти на аркушах пишуть своє ім’я і на кожну літеру придумують характеристику. Потім презентують  свою роботу.

Спілкуючись в Інтернеті, ви отримуєте інформацію про свого співрозмовника з його слів і маєте її довіряти. Чи завжди вона правдива?

Вправа 3. «Впізнай, хто це?»

Один учасник виходить, а решта домовляються, про кого говоритимуть. Потім запрошують того, хто вийшов, стати в центрі кола. Учасники дають характеристику одному з однокласників, а хто в колі відгадати, про кого йде мова.

Вчитель: Чи легко вдалося впізнати людину, про яку всі розповідали? Спілкуючись в Інтернеті, ми можемо навіть не впізнати того, кого вже давно знаємо.

Вправа 4. Асоціації

Один учень промовляє будь-яке слово, а завдання їхнього сусіда зліва – швидко назвати перше слово-асоціацію, яке прийшло йому на думку. Його сусід зліва промовляє свою асоціацію на його слово – і так за порядком. У фіналі голосно промовляється останнє слово.

Вчитель: Звісно, перше слово й останнє – це зовсім різні слова. Це стосується і правдивості інформації у мережі Інтернет. Така неправдива інформація в мережі називається фейком.

Вправа 5. Корова

Учасники сідають на стільці по двоє спинами один до одного. Один з учасників отримує чистий аркуш паперу та олівець. Інший – заздалегідь підготовлений малюнок корови.

Учасник, який має малюнок, не повинен показувати його своєму партнерові, а виключно словами передати зміст зображеного. Учасник, який має чистий аркуш паперу та олівець, повинен якомога точніше намалювати те, що буде казати його напарник, тобто зробити свою копію малюнка.

Вчитель: «Чи це ти так радив малювати?», «Тоді чому твій напарник намалював зовсім не те, що ти йому говорив?». «Чи дійсно ти малював те, що він тобі казав? Чому ж тоді у вас неоднакові малюнки?».

Не можна довіряти інформації, отриманій лише завдяки одному органу чуття (в цьому випадку – слуху). Тоді чому ми довіряємо інформації, яку отримуємо від співрозмовників у соціальних мережах? Ми не бачимо їх, не відчуваємо їхньої реакції, навіть не можемо бути впевненими, що фотографія та реальна людина по той бік екрана будуть схожі. Ми не знаємо, хто саме знаходиться по той бік монітора.

Вправа 6.  Колаж «Правила безпеки в Інтернеті»

З запропонованих правил та малюнків скласти колаж правил безпеки в мережі Інтернет

Вчитель: Наша подорож закінчується.

Вправа 7 “Золота рибка”

Вчитель. Напишіть на листочках, які правила безпеки з сьогоднішнього тренінгу Ви взяли для себе, починаючи речення зі слів: «Я ніколи не

Учні пишуть правила на монетах і наклеюють на “Мішечок знань”.

Вчитель: Ми сьогодні повторили ще раз, які небезпеки існують в мережі Інтернет. Але на справді їх багато. Кожний ваш крок має бути обдуманим і заздалегідь. В мережі Інтернет треба бути обережним і пам‘ятати правила безпечної роботи в мережі Інтернет.

Інформаційні джерела

http://startuem.lg.ua/files/internet-bezpeka/Vprava%20Shljah%20do%20bezpeki%20v%20Interneti.pdf

Додатки

Додаток 1. Позитивний та негативний вплив

  • Швидкий доступ до інформації
  • Користування електронною поштою
  • Спілкування з друзями
  • Нові знайомства
  • Необмежений доступ до розваг (ігри, фільми)
  • Можливо купити щось онлайн
  • Інформація не завжди є правдивою
  • Шахрайство
  • Інтернет – залежність
  • Негативний вплив на здоров’я
  • Доступ сторонніх осіб до особистої інформації
  • Спам і віруси

Додаток 2. Зображення корови

Додаток 3. Зображення загроз і Інтернеті

Додаток 4. Правила безпеки в мережі Інтернет

  1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію (домашню адресу, номер телефону, робочу адресу батьків, назву і адресу школи.
  2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
  3. Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з людиною, з якою Ви познайомилися в Інтернеті.
  4. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
  5. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  6.  Не відповідати на невиховані й грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв’яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
  7. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті й сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
  8. Не заходити на аморальні сайти й не порушувати без згоди батьків ці правила.
  9. Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.
  10. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  11. Не шкодити й не заважати іншим користувачам.

Завантажити матеріали тренінгу з додатками

Завантажити

Залишити відповідь