Команда – це повідомлення, що спонукає до виконання певної дії.
Виконавець — це об’єкт, здатний виконати команди.
Способи подання команд:
- спонукальні речення;
- звукові сигнали;
- світлові сигнали;
- жести;
- вибір меню; вибір кнопки у вікні; подвійне клацання на значку.
Система команд виконавця – набір команд, які може виконати виконавець.
Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.
Виконавцем алгоритму може бути людина, машина, комп’ютер, система людина-машина, верстат-автомат, робот тощо, яких «навчено» виконувати вказівки алгоритму.
Завдання 1. Виправте алгоритм нагрівання чайника з водою. Розставте команди в правильному порядку та допишіть відсутню дію.
Налити воду в чайник | |
Відкрити кран газової конфорки | |
Поставити чайник на плиту | |
Чекати, поки вода не скипить | |
Піднести сірник до конфорки | |
Запалити сірник | |
Вимкнути газ | |
Завдання 2. Складіть алгоритм додавання нового контакту до телефону
Завдання 3. Човняру з лівого берега на правий потрібно перевезти вовка, козу і капусту. У човні окрім човняра поміщається лише один “пасажир”. Як це зробити так, щоб і коза, і капуста залишилися цілими?
Складіть алгоритм розв’язання задачі.
https://learningapps.org/view1119482
Домашнє завдання:
- п. 4.1., с. 156-167, опрацювати
- впр.2 с. 167, впр.9, с. 168
- Виконайте команди, починаючи з крапки: 1 клітинка навкіс праворуч-угору, 2 — вгору, 1 — ліворуч, 1 — навкіс ліворуч-угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — праворуч, 1 — угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — праворуч, 1 — вгору, 1 навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч- униз, 2 вниз, 4 праворуч, 1 вгору, 1 — ліворуч, 3 — вниз, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 ліворуч, 1 навкіс праворуч- угору, 2 ліворуч, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 — ліворуч. Яка тваринка намальована?
- Програмуємо з Анною та Ельзою. Пройти кроки 1-3
- Лабіринт. Пройти кроки 1-3