Величини

Інформатика, математика, фізика, хімія та інші науки використовують величини.

Величина – це кількісно виражене значення властивості об’єкта.

Приклади величин в інформатиці:

  • ширина і висота вікна
  • колір фону вікна

Приклади величин в математиці:

  • довжина і ширина прямокутника
  • площа прямокутника
  • градусна міра кута

Приклади величин в фізиці:

  • довжина шляху
  • швидкість
  • час
  • густина речовини

Стала величина (константа) – величина, значення якої не змінюється.

Наприклад: 

  • число π
  • густина повітря

Змінна величина (змінна) – величина, значення якої може змінюватись.

Імена величин:

  • як правило, використовуються латинські літери, цифри,знак підкреслення;
  • приклади імен величин:
    a, b, c, s, x, y
    sum, dob, rizn
  • в Scratch можна використовувати будь-які символи

Вказівка присвоювання:

  • Використовується для надання значення змінній
  • в одних мовах програмування використовується знак =, в інших :=
  • наприклад:
    a:=3;
    a:=a+1;
    b:=a*2;
    c:=a+b;

Операції зі змінними:

  • створення
  • надання значення
  • використання в обчисленнях
  • виведення значення змінної на екран

Створити змінну

1.Блок «Величини»
2.Створити змінну
3.Ввести ім’я змінної
4.ОК

 

 

Надання змінній значення

 

Надати певне значення

збільшити або зменшити значення змінної
використання арифметичних операторів

Надання значення, введеного з клавіатури

Виведення значення змінної на екран

Приклад 1. Сума двох чисел

Приклад 2. Добуток двох чисел, введених з клавіатури

Виконай завдання

Завдання 1. Створити скрипт для знаходження добутку двох чисел (за зразком)

Завдання 2. Створити скрипт для знаходження периметру прямокутника. Значення ширини та висоти вводиться з клавіатури.

Домашнє завдання

  • Опрацювати конспект.
  • Створити скрипт для знаходження різниці двох чисел.
  • Створити скрипт для знаходження швидкості, якщо відомо відстань та час руху автомобіля.

Залишити відповідь