Персональне навчальне середовище. Хмарні технології

Персональне навчальне середовище – набір інструментів і сервісів, використання яких забезпечує конкретному користувачу досягнення власних освітніх цілей.

Хмарні технології – інформаційно-комунікаційні технології, що передбачають віддалене опрацювання та зберігання даних.

Хмарні технології можна використовувати на наступних пристроях:

  • стаціонарний комп’ютер;
  • ноутбук;
  • планшет;
  • нетбук;
  • смартфон.

До хмарних сервісів належать наступні сервіси:

  • онлайн-редактори;
  • сервіси для проведення онлайн-конференцій;
  • сервіси для розміщення відео;
  • сервіси для розміщення фотографій;
  • конструктори сайтів;
  • конструктори блогів;
  • тощо.

Переваги хмарних технологій:

  1. постійний доступ до своїх ресурсів через Інтернет;
  2. економія коштів на обслуговуванні комп’ютерного обладнання;
  3. економія коштів на придбанні програмного забезпечення.

Недоліки використання хмарних сервісів:

  • залежність від каналу інтернет-зв’язку;
  • ризики технічних збоїв;
  • небезпека порушення конфіденційності даних.

Найбільш популярні хмарні середовища:

  • Google Workspace
  • Office365 від Microsoft

Можливості, які надає користувачу хмарне середовище Google Диск:

  • зберігати свої файли;
  • надавати доступ до своїх файлів іншим користувачам.

Щоб увійти до середовища Google Диск потрібно:

  1. Зайти на сайт google.com.ua;
  2. Увійти до свого облікового запису, клацнувши на кнопку Увійти;
  3. Відкрити перелік додатків, клацнувши на кнопку Додатки Google ;
  4. Вибрати додаток Диск .

Елементи керування вікна сервісу Google Диск:

  1. Кнопка Створити для створення папок та файлів, а також для їх завантаження.
  2. Розділ Мій диск – відображення власних файлів та папок користувача.
  3. Розділ Відкриті для мене – відображення об’єктів, доступ до яких надали інші користувачі.
  4. Поле пошуку об’єктів на Google Диск.
  5. Кнопка для зміни режиму відображення вмісту (у таблиці або списком).
  6. Кнопка відкриття чи приховування панелі з додатковими відомостями про обраний об’єкт.
  7. Кнопка Налаштування – для зміни параметрів диска.

Щоб завантажити на Google Диск файли чи папки з вашого комп’ютера потрібно:

  1. Вибрати над робочою областю вікна диска кнопку Мій диск або Створити;
  2. Вибрати у відкритому списку потрібну операцію (Завантажити файл або Завантажити папку);
  3. Вибрати потрібні об’єкти на вашому комп’ютері у вікні, що відкриється;
  4. Вибрати кнопку Відкрити.

Дії, які можна виконувати з об’єктами (папками та файлами), що знаходяться в середовищі Google Диск:

  • перейменовувати;
  • видаляти;
  • переглядати;
  • копіювати;
  • переміщувати;
  • тощо.

Щоб надати спільний доступ до папок та файлів Google Диск обраним користувачам потрібно:

  1. Вибрати потрібний файл (папку);
  2. Вибрати на панелі інструментів кнопку Надати доступ до файлу ;
  3. У вікні що відкрилося, увести в поле Користувачі адреси електронних поштових скриньок осіб, яким потрібно надати доступ;
  4. Вибрати кнопку для вибору рівня доступу користувачів ;
  5. Вибрати кнопку Надіслати.

Щоб надати спільний доступ до папок та файлів Google Диск усім, хто матиме посилання на файл (папку), потрібно:

  1. Вибрати потрібний файл (папку);
  2. Вибрати на панелі інструментів кнопку Надати доступ до файлу ;
  3. У вікні, що відкрилося, вибрати кнопку для вибору рівня доступу користувачів ;
  4. Вибрати кнопку Отримати посилання для спільного доступу;
  5. Вибрати кнопку Копіювати посилання;
  6. Вибрати кнопку Готово;
  7. Надіслати посилання потрібним користувачам або розмістити його на деякому вебресурсі.

Рівні доступу, які можуть отримувати користувачі для спільного використання документів:

  • редагування;
  • коментування;
  • перегляд.

Синхронізація – процес відстежування змін файлів у двох або більше розташуваннях і процес їхнього оновлення.

Синхронізацію виконують з метою отримати на двох або більшій кількості носіїв файлів останньої версії.

Для здійснення синхронізації потрібно на своєму комп’ютері встановити спеціальну програму-агент, яка буде відстежувати зміни та автоматично замінювати старі версії на новіші.

Для встановлення програми-агента хмарного сервісу Google Диск потрібно:

  1. У вікні Google Диск вибрати кнопку Налаштування, вибрати команду Завантажити додаток Резервне копіювання та синхронізація
  2. На сторінці, що відкрилася, в стовпчику “Резервне копіювання та синхронізація” вибрати кнопку “Завантажити”, потім “Прийняти і завантажити”;
  3. Запустити завантажений файл installbackupandsync.exe
  4. Після встановлення вибрати кнопку Закрити
  5. Після у вікні, що відкриється, вибрати кнопку Далі;
  6. Увійти в акаунт Google
  7. Обрати папки для синхронізації на ПК
  8. Обрати папки для синхронізації на Google Диск
  9. Вибрати кнопку Почати

Домашнє завдання:

  • п. 9.1, с. 237-247 – опрацювати
  • впр. 2, 7. с. 246-247

Залишити відповідь