З настанням чергового карантину в навчальних закладах, а тепер і у всеураїнськрму масштабі, гостро постало питання з орагнізацією дистанційного навчання в навчальному закладі. Думаю, що всі вчителі хоч раз проходили якісь дистанційні курси, чули, а деякі, навіть, використовували різні системи дистанційного навчання. Але на постійній основі це мало хто використовував.

І ось, коли виникла потреба швидко впровадити дистанційне навчання під час карантину, багато хто розгубився. Адже існує велика кількість різних сервісів з різними можливостями, з різним порогом входження як для вчителів, так і для учнів.

Я, як вчитель інформатики, зацікавився цим питанням ще за тиждень до офіційного впровадження карантину. Треба було підібрати такий спосіб або таку систему організації дистанційного навчання, щоб було і вчителям не складно, і учням цікаво.

На нараді було розглянуто декілька варіантів організації дистанційного навчання.

Використання готових систем: Moodle, Google Classroom тощо.

Переваги – системи мають всі необхідні інструменти для організації дистанційного навчання.

Недоліки – потрібен час на навчання як вчителів, так і учнів для роботи в системі.

Висновок – залишили цей варіант на перспективу.

Використання Viber або інших месенджерів

Переваги – доступність, адже всі власники смартфонів користуються месенджерами.

Недоліки – незручність в додавання великої кількості інформації, хіба що у вигляді посилань, на незручність у структуруванні поданої інформації. Завдання вчителя будуть змішуватись з коментарями та питаннями учнів.

Отже, пропоную спосіб організації дистанційного навчання, який схвалили в нашій школі.

Дистанційне навчання на основі блогів

Кожен вчитель заводить собі блог на ресурсі Blogger (blogger.com). Посилання на блоги розміщуються на сайті школи в розділі “Сайти вчителів”. Кожному учню було роздано надруковане повідомлення про впровадження дистанційного навчання та посилання на сторінку з сайтами вчителів. Крім того, це повідомлення класні керівники надіслали батькам учнів.

На блогах вчителі розміщують матеріали до уроків та домашні завдання. Запитання до уроків та результати виконання домашніх завдань учні надсилають на Viber вчителя або на email.

Дописи на блозі організовуються за допомогою міток таким чином, щоб завдання для кожного предмета відкривались за окремим посиланням. Для кожного уроку вчитель створює новий допис, в якому може розміщувати наступні матеріали:

  • тема уроку;
  • текстові матеріали або посилання на них;
  • відеоролики;
  • презентації;
  • інтерактивні вправи;
  • посилання на тестові завдання;
  • домашнє завдання;
  • тощо.

Також на сторінці уроку вчитель повинен обов’язково вказати  інформацію про кінцеві терміни виконання завдання, способи надання результатів (зворотний зв’язок) та контакти вчителя для запитань.

Організувати зворотний зв’язок можна різними способами:

  • Якщо завдання письмово – надіслати фото виконаного завдання в зошиті або за допомогою електронної пошти, або через Viber.
  • Якщо завдання усне – задати тестові завдання, а учень повинен надіслати фото екрана з результатами тестування. Існує багато сервісів тестових завдань, які дозволяють як використання готових тестів, так і створення власних. Крім того, багато з цих сервісів дозволяють організувати учнів у  класи й вчитель автоматично отримуватиме результати виконання тестів учнями.
  • Якщо завдання має на меті створення електронного продукту – текстовий документ, презентація тощо, то знову ж таки – Viber або електронно пошта.

Більш докладно про те, як це працює і як це організувати дивіться в відеороликах.

 

Залишити відповідь